NAV adóhatósági ellenőrzés
Tisztelt Ügyfeleink,
Bizonyára értesültek már arról, hogy NAV jogszabályváltozások miatt 2016.01.01.-től minden számlázó rendszernek, így az Önök által számlázásra használt “Mindennap ügyviteli”, az “Amor” könyvelési és a “Mindennap” futár rendszereknek is rendelkeznie kell “Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű menüponttal. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a NAV kezdő és záró dátum, vagy kezdő és záró számlasorszám alapján bármikor ellenőrizni tudja az adott kritériumnak megfelelő, Önök által kiállított számlákat és azok tartalmát.
Jogszabályi háttér:
- 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet a számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről
- ezt módosító 2/2015. (II. 3.) NGM rendelet.
Az “adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” funkció célja az egységes ellenőrzési adatszolgáltatás elősegítése, melynek keretében az adózó által elektronikus adathordozón tárolt számlákra vonatkozó adatok rendelkezésére bocsátása bármely számlázó program használata esetén gyorsan és egységes szerkezetben valósulhat meg.”
Számlázó programokkal szembeni követelmények változása 2016. január 1-től
2016. január 1 után csak a fenti funkcióval ellátott számlázó programmal lehet gépi úton számlát kiállítani. Cégünk ezt a funkciót a fenti programok decemberi verziójában fogja elkészíteni, ezért kérjük, hogy a verzió kiadását követően gondoskodjanak a programjuk frissítéséről!
Az új szabályozás nem vonatkozik a 2016. január 1. előtt kiállított számlákra. Az ezt követően rögzített, korábbi időszakra hivatkozó módosító- és storno számlákra azonban igen.
A NAV közleménye szerint a számlázó programoknak ezzel a funkcióval a papír alapon és az elektronikus úton kiállított számlák esetében is rendelkeznie kell!